Diseminare Proiect Comenius

Marţi, 1 Octombrie 2013, Scris de Gheorghe Airini


           TO READ IS TO GROW

 

  Lyon,Franta,8-13 aprilie 2013





 

               In vacanta de primăvara, in perioada 8-13 aprilie 2013,a avut loc cea de-a II-a mobilitate a Proiectului  Multilateral Comenius „To read is to grow” ce se desfasoara in scoala Duiliu Zamfirescu din Focşani, în parteneriat 6 ţări: Spania,Franta,Italia,Turcia,Grecia si Romania.

               Elevii:Bianca Golea,Alexandru Moraru,Vlad Craciun si Razvan Matisan,însotiţi de d-na prof. Sporea Daniela,coordonatorul proiectului si d-na  prof.Stoian Roxana au reprezentat școala româneasca la Lyon, in Franța, in cadrul unui schimb cultural pe tema importantei lecturii in viața tinerilor si nu numai. Amintim ca  am participat cu numarul cel mai mare de elevi raportat la numărul de profesori deoarece beneficiarii proiectului sunt înșiși elevii nostri.

Intrucât tema întâlnirii a fost romanul „Micul Print” de Antoine de Saint-Exupery, am fost implicați intr-o serie ampla de activități precum realizarea de postere,desene tematice, dezbateri, dramatizare si  joc de rol in urma cărora elevii romani au reușit sa impresioneze, dar si sa convingă cadrele didactice partenere, dar si pe noi, profesorii romani,ca învățământul românesc se ridica la cele mai inalte aşteptări.

               Pe parcursul activităților desfășurate: recitări in limbile materne si in limba engleza,dezbateri pe tema „Micului Print”, prezentarea PPT a implementării proiectului in școala etc., elevii au impresionat prin fluenta  si corectitudinea limbii engleze, prin spontaneitate si prestanță,dar si prin intonația folosita care a conferit muzicalitate si expresivitate limbii.

              

 

 

Chiar daca pentru elevii romani dramatizarea si jocul de rol nu mai constituie niciun mister, activitatea teatrala propusa de profesorii francezi sub indrumarea unui regizor a constituit un moment inedit de experimentare a lucrului in echipa si un minunat joc fonetic . Pentru un moment s-a trecut  prin muzica, dans, miscare dincolo de  bariera lingvistica, profesorii si elevii gândind si judecând valorile general umane descoperite in lectura „Micului Print”, intr-o limba universala.

              De asemenea, atat pentru elevii nostri, cat si pentru cadrele didactice desfășurarea proiectului in Franta  a reprezentat pe de o parte o considerabila consolidare a celor doua limbi de mare circulatie internationala, lb. engleza si lb franceza, dar si un prilej de cunoaștere a unui popor cu o istorie deosebita prin toate aspectele sale: patrimoniu cultural,civilizatie,arta,mentalitate,gastronomie etc.

               Agenda de lucru a fost extrem de incarcata, dar bine structurata, activitatile desfasurate in cadrul scolii  fiind completate de ample vizite prin Lyon deosebit de impresionante.

               In prima zi am cunoscut pe elevii si profesorii parteneri. Insa scoala –gazda, un liceu tehnologic privat „La Mache” a reusit sa ne impresioneze pe toti prin organizarea activitatilor practice de atelier si prin responsabilizarea elevilor sai, in campul muncii. Ei prelucrau materiale ce ajungeau pe piata economica .Profesorii insisi erau fosti elevi ai acestei scoli care pe de o parte furnizeaza educatie, iar pe partea cealalta contribuie si la buna desfasurare a economiei franceze.

               Celebra Place Bellecour,in centrul careia se afla impozanta statuie a  Regelui Soare,Ludovic al IV-lea, a reprezentat un loc de intalnire al vizitelor noastre ulterioare.

               Departe de ochii admirativi ai vizitatorilor si turistilor din Lyon,undeva intr-un colt umbrit de atmosfera primavaratica ploiasa, am descoperit din intamplare statuia impresionanta a scriitorului-aviator Antoine de Saint-Exuperyalaturi pe care sta expresivul Micut Print.

               Frescele murale realizate odata la 10 ani de pe Biblioteca Centrala a Lyonului,minunatele muzee vizitate:Muzeul de Tesaturi, Muzeul de Istorie si de Rezistenta, Muzeul de Miniatura si cinematografie, Catedrale impunatoare precum St-Jean, St Paul si de departe cea mai frumoasa ,Catedrala Fourvière au reusit sa impresioneze prin splendoarea arhitecturii, prin cromatica vitraliilor si ansamblul coral divin al slujbelor religioase la care am asistat.

                Vizitarea Muzeului de istorie si de Rezistenta a fost cu siguranta o lectie de istorie a celui de-al II-lea Razboi Mondial prin prisma documentarelor, fotografiilor din perioada holocaustului, obiectelor  si carnetelor continand memorii vii ale acelei perioade de zbucium sufletesc, dar si o veritabila lectie de viata pentru toti elevii si profesorii proiectului. Impresionant a fost sa constatam cum elevii francezi nu doar vizitau muzeul, ci aveau sa descopere cu pixul in mana diferite fatete ale istoriei nationale completand teste impuse de profesori.

              Concluzia noastra in privinta deplasarii delegatiei noastre in Franta este una extrem de pozitiva. Lyonul este un oras ce merita exploatat poate nu o data, ci de mai multe ori; elevii nostri s-au bucurat de atentia si ospitalitatea prietenilor francezi descoperind obiceiuri comune, dar si elemente de cultura si civilizatie si mentalitati diferite pe care le acceptam. De aici si dimensiunea europeana a educatiei spre care tindem.

 

 

23 aprilie 2013,

Prof. de limba şi literatura franceză – Roxana Stoian

Prof. de limba şi literatura română – Daniela Sporea

 


Ultima actualizare (Miercuri, 30 Decembrie 2015 11:25)

Revista școlii








Arhiva

Sondaj


Ce parere aveti despre site-ul scolii?

  • O necesitate
  • Imi place ...
  • Trebuie imbunatit
  • Nu-mi place ...
  • Super site

Cautare