Comenius

Vineri, 13 Septembrie 2013, Scris de Gheorghe Airini


 TO READ IS TO GROW

 

Proiect multilateral-Comenius –Spania - Gran Canaria - Aguimes

 

 

11 – 16 decembrie 2012

 

 

 

        In perioada 11 – 16 decembrie a avut loc prima reuniune din cadrul Proiectului multilateral Comenius TO READ IS TO GROW, proiect în care Şcoala Gimnazială Duiliu Zamfirescu este şcoala parteneră.

         Intregul proiect se desfasoara pe parcursul a doi ani scolari - 2012-2014,  iar scoala coordonatoare este Instituto de Ensenanza Secundaria Joaquin Artiles din Aguimes, Spania, Gran Canaria, Aici s-au intalnit parteneri din cele 6 ţări participante in proiect: Spania, Franţa, Italia, Grecia, Turcia şi Romania.

 Echipa de proiect a scolii noastre a fost reprezentata de:

Profesor de limba şi literature română, Daniela Sporea - responsabil de proiect;

Profesor director adjunct, Petrică Moraru – membru al echipei de proiect

Profesor de limba şi literatură română, Anişoara Piţu - membru al echipei de proiect;

        Gran Canaria se numeşte „un continent în miniatură” datorită variaţiilor climatice şi a peisajelor întâlnite, cu plaje lungi şi dune de nisip alb, în contrast cu ravene verzi şi sate de munte pitoreşti. O treime din insulă este sub protecţie ca Rezervaţia Biosferei de către UNESCO. Situată în Oceanul Atlantic, la aproximativ 150 de kilometri (~ 93 mile) în largul coastei de nord-vest a Africii și la aproximativ 1350 km (838 mile ~) de Europa, insula a fost cucerită pe 29 aprilie 1483 de către Regatul Castiliei, cu sprijinul reginei Isabella Am, o cucerire care s-a dovedit un pas important spre extinderea Spaniei unificate. În 1492 Cristofor Columb a ancorat în portul Las Palmas în prima sa călătorie spre America. Oraşul Aguimes este situat în partea de est a insulei şi a fost restaurant cu grijă, centrat fiind în jurul bisericii vechi, care evocă viaţa liniştită şi tradiţională din Gran Canaria.

         Instituto de Ensenanza Secundaria Joaquin Artiles din Aguimes numără aproxamativ 6oo de elevi cu vârste între 12 -18 ani, antrenaţi în activităţi diverse. Şcoala impresioneaza prin numărul mare de spaţii de lucru, dintre care sălile de studiu, sala de festivităţi, terenul de sport şi biblioteca ocupă locuri importante. Din vizitele la orele de curs, s-a putut observa că profesorii utilizează tehnică IT în proiectarea activităţilor didactice, dar si spiritul de cooperare şi colaborare între profesori şi elevi.  Aici învaţă de trei ani şi Alexandru Lazăr, originar din Cluj, care ne-a oferit ajutorul său în redactarea următoarelor gânduri în limba spaniolă:

          Hemos visitado el Instituto Joaquin Artiles de Gran Canaria, en diciembre de 2012; este centro me ha impresionado por la atmosfera amistosa. Los profesores son buenos amigos de los alumnos, y las clases estan guays. La gente esta muy contenta, en el recreo y en la calle. Volveria agui cuando sea. / Am vizitat Şcoala Joaquin Artiles de Gran Canaria, în decembrie 2012; ea m-a impresionat prin atmosfera amicală. Profesorii sunt buni prieteni cu elevii, iar orele sunt destinse. Oamenii sunt foarte veseli, în pauze şi pe stradă. Am dori să revenim aici oricând.

          Instituto Joaquin Artiles de Gran Canaria, prin coordonatorul proiectului Antonio Lozano şi directorul unităţii, Jose Arcadio Suarez, au proiectat o primă întâlnire MIERCURI, 12 decembrie, la ora 10 pentru a vizita Muzeul de istorie din Agüimes, iar la 11 vizitarea propriei Şcoli. În timp ce elevii au fost invitaţi la cursurile de limba engleză, cadrele didactice au intrat în bibliotecă, în sesiunea de lucru, unde s-au făcut propuneri pentru utilizarea de instrumente eTwinning. Antonio Lozano (Sp.) propune inregistrarea pe această platformă a tuturor celor care doresc să se înscrie prin voluntariat, atât elevi cât şi părinţi, la clubul de lectură To read is to grow.

 

 

 

.         JOI, 13 decembrie, fiecare centru a prezentat în limba engleză in date esenţiale Şcoala pe care o reprezintă, dar si metodele de lucru in domeniul lecturii si al utilizării bibliotecii Şcolii. Cele două materiale cu care echipa din România s-a prezentat - au fost  proiectate în Power Point :

1. Şcoala Duiliu Zamfirescu - Focşani ( Daniela Sporea (prof. de specialitate – limba si literatura română), elevul Vlad Crăciun (tehnoredactare) şi eleva Patrice Sporea (traducerea textelor în limba engleză);

2. Rolul bibliotecii în promovarea lecturii ( Gabriela Harea (bibliotecar), Anişoara Piţu (prof. de specialitate – limba si literatura română) ,Petrică Moraru(traducerea textelor în limba engleză) şi elevi .....................( tehnoredactare) . Din prezentările celorlalte echipe au fost reţinute metode noi de lucru ce implică participarea eterogenă a grupelor de elevi în actul lecturii: sunt invitaţi in spaţiul clubului de lectură elevi mai mari care povestesc celor mai mici ceea ce au citit în ziua respectivă. De asemenea altă echipă a proiectat un copac al lecturilor frumoase, frunzele având inscripţionate titluri de cărţi propuse de către elevii şcolii. În acest timp, elevele Alexandra Herghelegiu şi Adelina Bălan au pregătit prezentarea Power Point de promovare a lecturii prin două titluri reprezentative pentru literatura română Hanu Ancuţei, de Mihail Sadoveanu şi Maiteyi, de Mircea Eliade, sub îndrumarea prof. Daniela Sporea. Profesorii si elevii au fost invitaţi la un Liceu cu profil in industria alimentară (Educative Center Villa de Aguimes) unde au fost serviti de viitori bucătari şi ospătari. Deplasarea a continuat prin vizitarea dunelor de la Mospalomas din sudul Insulei.

       VINERI, 14 decembrie, sesiunea de lucru a profesorilor a inceput la ora 9 cu prezentarea platformei MOODLE de către echipa Greciei si a utilităţilor pe care le-ar putea avea un blog în cadrul  proiectului To read is to grow. S-a stabilit calendarul următoarelor întâlniri şi activităţi:

1.                  Generarea la nivelul şcolii de mesaje pozitive referitoare la actul lecturii; ele vor fi traduse în engleză şi răspândite peste tot în Şcoală;

2.                  Concurs literar de poezie, poeme şi proză care să includă cele mai inspirate sentinţe pozitive elaborate;

3.                  Creaţia literară cea mai inspirată va apărea publicată în revista de la       Instituto Joaquin Artiles ;

4.                  Concurs de postere – se promovează cea mai bună lucrare care să devină posterul campaniei;

5.                  Concurs de semne de carte cu un mesaj care să îndemne la lectură (în engleză); cel mai frumos va intra într-o expoziţie alături de cele ale celor 5 ţări participante.

6.                  Deschiderea unui Club de lectură Micul prinţ, în vederea întâlnirii din Franţa din luna aprilie – aici vor participa părinţii şi elevii voluntari (cu elaborarea unui Power Point); se va alege o nouă carte, tradusă în toate limbile, ca spaţiu de discuţie pentru viitoarele întâlniri;

7.                  Intervenţiile pe blog vor include comentarii privind lectura celor de la Clubul de lectură, activităţi ludice aferente etc.;

8.                  Coordonatorul de proiect va deschide un cont pe g-mail pentru utilizarea platformei e – Twinnig;

9.                  Calendarul întâlnirilor viitoare:

-               8/12 aprilie 2013 - Lyon/ Franţa

-               3/7 iunie 2013 – Kharaman/ Turcia

-               2/6 octombrie 2013 – Focşani/ România

-               24/28 februarie 2014 – Roma/ Italia

-               3/7 iunie 2014 – Karlovassi/ Grecia

 

         

         Elevii şi profesorii s-au reunit in biblioteca Şcolii şi au lecturat în limba de origine secvenţe din capitolul al VIII – lea din Don Quijote de la Mancha. S-au citit poeme reprezentative pentru culturile din care echipajele proveneau, atât în limba de origine, cât şi în engleză - La Fontaine(Fr.), M. Eminescu (Ro.), Cahit Taranci (Tr.), Nikiforos Vrettakos (Gr.) .

 Sâmbătă, 15 decembrie

          Profesorii şi elevii s-au reunit pentru a vizita capitala Las Palmas, Oraşul vechi, dar şi casa memorială a scriitorului Benito Pérez Galdos . La cina de adio din Plaja de Arinaga au fost înmânate certificatele de participare din partea Şcolii-gazdă.



 

            Acest proiect a fost finanţat cu sprijinul Comisiei Europene.

          Această publicaţie (comunicare) reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.    

 


Ultima actualizare (Miercuri, 30 Decembrie 2015 11:25)

Revista școlii








Arhiva

Sondaj


Ce parere aveti despre site-ul scolii?

  • O necesitate
  • Imi place ...
  • Trebuie imbunatit
  • Nu-mi place ...
  • Super site

Cautare